A Renault is DSG-t fejleszt
A5.hu 2008.02.06. 22:23
A főbb konkurensek után a Renault is bejelentette saját duplakuplungos váltóját. A szerkezet vélhetően még idén rendelhető lesz, azt viszont egyelőre nem árulták el, melyik modellekhez és motorokhoz lehet majd társítani.
A konkurensek példáját követve a napokban a Renault is bejelentette saját fejlesztésű duplakuplungos váltóját. A gyorsasága és kifinomultsága miatt egyre népszerűbbé váló technológiára elsősorban gazdaságossága miatt esett a franciák választása, akik ezzel is csökkenteni akarják a szén-dioxid kibocsátást.
A bejelentéskor a Renault tervezési igazgatója, Patrick Pelata az Automotive News Europe-nak adott interjújában ugyan nem árulta el az új termék piaci bevezetésének időpontját, de annyit elmondott, hogy a fejlesztés jó ütemben halad, és nem fognak sokat késlekedni a bevezetéssel. Valószínű tehát, hogy a duplakuplungos váltó már az idén elérhető lesz egyes Renault modelleknél.
A Renault partnercége, a Nissan már kifejlesztette saját duplakuplungos szerkezetét, amely a GT-R-ben debütált és nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben mindkét cég több modelljében is felbukkan majd az új technológia. A Nissan saját váltója a BorgWarnertől származik, a Renault új szerkezetének hovatartozásáról viszont nem tettek közzé információt.
A Renault korántsem az első a duplakuplungos váltót bejelentők sorában. A Volkswagen - DSG néven - már 2003 óta gyárt ilyen váltókkal szerelt modelleket, de többek között a BMW, a Mercedes, a Volvo és a Mitsubishi modelljeihez is rendelhető, vagy a közeljövőben rendelhető lesz ilyen szerkezet. Nemrégiben a Fiat is bejelentette saját fejlesztését, melyet várhatóan jövő év szeptemberétől lehet választani a felszereltségi listákról.
|